312دومین شماره ماهنامه مشق فردا منتشر شد 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Telegram
Print

دومین شماره مشق فردا پنج بخش را شامل می‌شود. در مشق سیاست، بر روندها و گذارهای محتمل در حوزه سیاست کلان تمرکز شده است. سعید حجاریان در مقاله بازگشت بسط‌ محوری از تحولات امنیت ملی جمهوری اسلامی نوشته و محسن امین‌زاده در مقاله راه دشوار دیپلماسی از روندها، آسیب‌ها و بدیل‌های سیاست خارجی ایران سخن گفته است. علی‌رضا علوی‌تبار در مقاله‌ تمایز صنفی، برابری سیاسی بر چگونگی مشارکت روحانیت در نظام حکمرانی ایران متمرکز شده و جواد حیدری در مشروطه‌خواهی برابری‌طلبانه صورتی جدید از مفهوم مشروطه‌خواهی عرضه کرده است.

در مشق مردم، حسین کمالی ذیل عنوان ظهور موفقیت‌گرایی دینی صورت و محتوای د‌ین‌داری در ایران پساانقلاب را بررسیده است. سعید مدنی در مقاله‌ای با نام مهار فساد؟ از نقش کنترلی جامعه مدنی در مقابله با فساد نوشته و مینو مرتاضی در نوشتاری با عنوان در پیچ‌و‌تاب برابری‌طلبی تحلیل خود را از تحولات حوزه زنان در چهار دهه اخیر ارائه کرده است.
در مشق توسعه، بهمن احمدی امویی گزارشی در باب چگونگی جابجایی دارایی‌های کلان ذیل فرآیند خصوصی‌سازی نوشته و این موضوع را در گفت‌و‌گویی انتقادی با حسین مرعشی پی ‌گرفته است.
در مشق دیگر، مقاله‌ای از مشتاق حسین‌خان با عنوان بازارها، دولت‌ها و دموکراسی ارائه شده که نویسنده در آن می‌کوشد تا نشان دهد در کشورهای در حال توسعه و با وجود شبکه‌های حامی-مشتری چگونه می‌توان از دموکراسی سخن گفت. در مقاله گذار از کمونیسم به سرمایه‌داری که به‌ قلم چهار نویسنده از جمله توماس پیکتی نوشته است با چند بررسی آماری از نسبت مالکیت خصوصی و نابرابری در دو کشور چین و روسیه سخن به میان آمده است.
در مشق تاریخ، محمدعلی اکبری در گفتاری با عنوان گمشده ایران از چرایی ناپایداری دموکراسی در ایران گفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *