312چهارمین شماره «مشق فردا» منتشر شد 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Telegram
Print

چهارمین شماره ماهنامه مشق فردا با عنوان «لویاتانِ ما» منتشر شد. پرسش اصلی این شماره از این قرار است که «چگونه می‌توان از بازسازی دولت سخن گفت؟» در این‌باره سعید حجاریان، علی‌رضا علوی‌تبار، فاطمه صادقی، محمدرضا تاجیک، حسین هوشمند، جواد حیدری، محمدحسین زارعی، احمد موثقی و محمد حضرتی مقالاتی نگاشته‌اند و هر یک از زاویه به‌مقوله دولت و حکومت ورود کرده‌اند.

در بخش «مشق توسعه»، و در ادامه مباحث پیشین، بهمن احمدی امویی در سه‌ گفت‌و‌گوی تحلیلی-انتقادی پرسش‌هایی را پیش روی عباس آخوندی، یحیی آل اسحاق و اکبر ترکان گذاشته است؛ پرسش‌هایی که اهمیت‌شان زمانی روشن می‌شود که بدانیم هر یک از مصاحبه‌شوندگان خود در مقطعی با مسئله واگذاری، خصوصی‌سازی و مقوله اهلیت دست به گریبان بوده‌ و با طرق مختلفی با آن مواجه شده‌ و تأثیرات عمیق بر اقتصاد سیاسی کشور گذاشته‌اند.

متن ترجمه این شماره مقاله‌ای است که مشترکاً از سوی دیوید پیان برلین و رافائل مارتینز نگاشته شده است. این مقاله که در واقع،‌ فصل نخست کتابی است که سال ۲۰۱۷ از سوی انتشارات آکسفورد منتشر شده، بنا دارد این پرسش را پاسخ گوید که در فرآیند دموکراتیزاسیون، روابط نظامیان و غیرنظامیان باید دستخوش چه تحولاتی شود.

در آخرین بخش این شماره، و ذیل سرفصل «دفتر مشق»، معصومه علی‌اکبری متنی بلند و انتقادی نگاشته است درباره کتاب «برآمدن ترکیه اردوغان»، کتابی نوشته نشه جان بالکان، ارول بالکان و احمد اونجو که از سوی انتشارات آگه منتشر شده است. مطالعه و بررسی این کتاب از آن جهت حائز اهمیت است که ترکیه و تحولات آن همواره بر ایران تأثیر گذاشته است؛ تأثیراتی از قبیل الگوی دین‌داری، الگوی انباشت سرمایه و همچنین الگوی توسعه آمرانه.

این شماره مشق فردا در ۲۵۲ صفحه و با قیمت ۳۰هزار تومان منتشر شده و در کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌ها، و همچنین کتابخوان‌های فیدیبو، طاقچه و جار در دسترس خوانندگان است. همچنین می‌توانید برای خرید آن به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *